Videa – Také známá jako vlaštovka byl německý…

Také známá jako vlaštovka byl německý stíhácí letoun, který byl jako první letoun na světě s proudovým motorem nasazen do bitvy v 2. světové válce. Letoun, stejně jako mnoho jiných německých zbraní, se začal vyrábět už před válkou a to v roce 1938. Zajímavostí je, že při prvním zkušebním letu, byl v letadle zamontován ještě motor z JUMO 210 a ten tam zůstal společně s proudovými motory. Při prvním letu oba proudové motory selhaly, a tak musel pilot přistát nouzově na motor z JUMO 210. - V boji byl tento typ letounu poprvé použit v létě roku 1944 a koncem roku vznikla první letecká jednotka tvořená Messerschmitty Me ? 262. Stroje se používali převážně pro odrážení náletů spojeneckých bombardérů. . - ME - 262 byl méně obratný než britský proudový letoun Meteor Mk III. Měl kanón ráže 30 mm oproti Mk III, který měl pouze 20 mm, ale zase měl nižší úsťovou rychlost. Meteory byli lépe obratné . - Rozpětí letadla bylo 12, 51 m, délka 10,58 m, výška 3,83 m, nosná plocha 21,7 m čtverečních. Hmotnost prázdného letadla je 4420 kg. Maximální rychlost je 870 km/h a maximální výška 11 450 m. Maximální dolet je 1 050 km.



Komentře k článku: Videa – Také známá jako vlaštovka byl německý…








Zpátky nahoru ↑ TOPlist

Podpořte nás